حالا دیگر بازدیدگرانی برای ِ فرآوردهیتان دارید، ولی مشکل همین جا است. آنها فقط بازدیدگر اند. شما راهی یافته اید تا آنها را وادارید که درون ِ فرآوردهیتان بیآیند، ولی اگر کلّ ِ کاری که انجام میدهید همین باشد، با نرخ ِ خیلی بالایی میپَرند. هدف ِ شما کنشمندیدن ِ آنها است. کنشمندیدن کاری است که آنها را میوادارد تا همان کنشی را در فرآوردهیتان انجام دهند که شما میخواهید و آنها را به سوی ِ آن میرانید. کنشمندیدن فقط این نیست که کلیکی تصادفی داشته باشند و نپرند. کنشمندیدن هنگامی انجام شده است که آنها به همان کاری دست میزنند که شما از پیش تصمیم گرفته اید که باید انجام دهند؛ کاری که هدفهایتان را پیش میبرد. برخی از هدفهای ِ کنشمندیدن میتوانند اینها باشند:
- گرفتن ِ نشانی ِ ایمیل ِ آنها
- واداشتن ِ آنها به ساخت ِ حساب
- واداشتن ِ آنها به خواندن ِ چیزی
- واداشتن ِ آنها به نوشتن ِ دیدگاهشان در نوشته یا چیزی
- واداشتن ِ آنها به همرسانی ِ چیزی
- واداشتن ِ آنها به خرید ِ چیزی
- واداشتن ِ آنها به پُر-کردن ِ چیزی
- واداشتن ِ آنها به تماشای ِ چیزی
- واداشتن ِ آنها به تراکنش با چیزی
- واداشتن آها به فرستادن ِ درخواست ِ دوستی به کسی
- و خیلی چیزهای ِ دیگر
برخی از این هدفهای ِ کنشمندیدن شاید احمقانه به نظر برسند و در همان حال شاید برخی دیگر با-ربط به نظر آیند، ولی هدفهای ِ ویژهی ِ شما کاملاً بستهگی به فرآوردهیتان دارند. اگر فرآوردهیتان وبلاگی است که از تبلیغات پول میدرآورد، پس شاید بد نیست تمرکزتان روی ِ شمارههای ِ ۱، ۳، ۴، یا ۵ باشد. اگر نشانی ِ ایمیل ِ آنها را داشته باشید میتوانید در آینده در بارهی ِ مقالههای ِ تازه به آنها پیام دهید. اگر آنها چیزی را بخوانند که همین حالا روی ِ سایتتان است، کیفیت ِ روزنامهنگاریتان را میبینند و بیشک دوست دارند که بیشتر بخوانند. اگر روی ِ مقالهای دیدگاه ِ خود را بنویسند بیشتر دوست خواهند داشت تا باز هم برگردند، به ویژه اگر دیگران به آنها پاسخ دهند. اگر مقالهی ِ شما را در توییتر همرسانند، خوانندهگان ِ بیشتری به سوی ِ شما خواهند آورد. همهی ِ این هدفها به بینندهگان ِ بیشتری میانجامند که به نوبهی ِ خود پول ِ بیشتری را هم از سوی ِ تبلیغاتچیها برای ِ شما خواهد آورد. بنابراین، هر فرآوردهی ِ ناهمسانی هدفهای ِ کاملاً ناهمسانی هم خواهد داشت.
فهم ِ این موضوع هم اهمّیت دارد که هر چه هدفهایی که دارید کمتر باشند، احتمال ِ بیشتری دارد تا به آنها برسید. اگر ۵ هدف ِ کنشمندیدن داشته باشید، بهرهگیری از شگردهای ِ گفتهشده در این فصل برای ِ دستیابی ِ کارآمد به آنها دشوار است. برای ِ هر بخش از فرآوردهیتان باید دستکم یک هدف ِ کنشمندیدن ِ اصلی داشته باشید.
صفحهی ِ فرود
وقتی کسی سایتتان را میبیند، بهرهگیری از صفحهی ِ فرود میتواند شانس ِ کنشمندیدن ِ او را تا اندازهی ِ زیادی بیافزاید. صفحهی ِ فرود با صفحهی ِ نخست ِ سایتتان فرق دارد. شاید برخی از سازمایههای ِ عنصرهای ِ آن را داشته باشد، ولی دربرگیرندهی ِ همهی ِ آنها نیست. صفحهی ِ فرود صفحهای است که در فرآوردهیتان میسازید تا به کمک ِ آن بتوانید بازدیدگرها را به سوی ِ پویشهای ِ کمپینهای ِ ویژهای برانید. مثلاً، اگر همیشه در حال ِ توییت زدن در بارهی ِ چیزهای ِ معیّنی از حساب ِ توییتر ِ شرکت هستید، میتوانید نشانی ِ اینترنتی ِ بخش ِ زندهگینامهی ِ توییترتان را چیزی بگذارید که بازدیدگران را به صفحهی ِ فرودی ببرد که همان موضوعها را پررنگتر سازد. برخی از ویژهگیهای ِ صفحهی ِ فرود و دلیل ِ بهرهمندی از آن از این قرار است:
گزینگان ِ منوی ِ محدود
اگر کسی از پویش ِ کمپین ِ معیّنی به صفحهی ِ فرود بیآید، یعنی میتوانید خیلی از سازمایههای ِ عنصرهای ِ گزینگان منو را بِپِنهانید چون این موضوع فقط مایهی ِ حواسپرتی ِ بازدیدگر میشود و او را از رسیدن به هدفی که شما برایاش در نظر گرفته اید باز میدارد. بازدیدگران همین که در صفحهی ِ فرود اند یعنی از پیش علاقهی ِ خود را نشان داده اند، پس میتوانید تمرکز ِ حواسّ ِ آنها را روی ِ آن چیزی که میخواهید بگذارید.
فقط یک کنش-بانگ
صفحهی ِ فرود فقط نیاز به یک کنش-بانگ دارد، درست به همان دلیلی که نیاز به سازمایههای ِ عنصرهای ِ زیادی در گزینگان منو ندارید. اگر گزینههای ِ زیادی را در برابر ِ بازدیدگران قرار دهید آنها را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید که هیچ کس نمیتواند به یک صفحهی ِ فرود برسد مگر از راه ِ یک پویش ِ کمپین ِ معیّن، و این یعنی آنها از پیش آمادهی ِ کنشمندیدن هستند.
زبان ِ سازگار
از آن جا که میدانید کسی که روی ِ صفحهی ِ فرود ِ ویژهای قرار گرفته است از کدام منبع آمده است، پس میتوانید تجربهی ِ ویژهای را برای ِ او بیآفرینید. باید از زبانی بهره برید که برای ِ او پُرکشش باشد، حتّا اگر در کل برای ِ بازدیدگرانتان چندان کششی نداشته باشد. زبان، و حتّا تصویرهای ِ صفحهی ِ فرودتان، باید با انتظارهای ِ او سازگار باشد و این انتظارها بر پایهی ِ منبعی است که او از آن جا آمده است.
گونهی ِ ویژهای از صفحهی ِ فرود هست که خیلی پُر-هوادار شده است و ویژهگیهای ِ خاصّی دارد: صفحهی ِ «راهاندازی» یا همان صفحهی ِ «افتتاح به زودی». صفحهی ِ راهاندازی صفحهی ِ فرودی است که پیش از گشایش ِ عمومی ِ فرآوردهیتان آن را میسازید و هدفاش گردآوری ِ نشانیهای ِ ایمیل ِ بازدیدگران است تا هنگامی که فرآوردهیتان آماده شد بتوانید به آنها خبر دهید. چند نکتهی ِ زیر برای ِ فهم ِ بهتر ِ این جنس از صفحهی ِ فرود است:
از آن برای ِ کشاندن ِ ترافیک بهره بگیرید، نه فقط کنشمندیدن
پیش از راهاندازی ِ واقعی، یکی از بهترین زمانها برای ِ کشاندن ِ ترافیک است. میتوانید به همه بگویید که اگر صفحهی ِ راهاندازیتان را به دیگران همرسانند، پیش از همه اجازهی ِ ورود به فرآوردهیتان را مییابند؛ یا، میتوانید تنها به شرطی اجازهی ِ نامنویسی در فهرست ِ آزمایشتان را به آنها بدهید که نخست در بارهی ِ شما توییتی بزنند. در این زمینه تا میتوانید نوآفرین باشید.
سرخط و زیر-سر یعنی همه چیز
از آن جا که هنوز فرآوردهیتان را راه نیانداخته اید احتمالاً هنوز ریزهکاریهای ِ زیادی ندارید که به صفحهی ِ راهاندازیتان بیافزایید. و این یعنی سرخط و زیر-سر اهمّیت ِ فراوانی مییابند. اگر همان چند واژه حواسّ ِ کسی را به سوی ِ خود نکشانند، بازدیدگران میپَرند.
بهرهگیری از تصویرهای ِ عاطفی لازم است
در کنار ِ سرخط و زیر-سر، به تصویری بسیار عاطفی هم نیاز دارید. تصویر ِ پسزمینهی ِ تمامصفحه حالا دیگر همهگیر شده است. حالا که محتوایی در کار نیست، باید عاطفهی ِ آنها را برانگیزید.
نگذارید این فهرست با سردی رشد کند
همچنان که دارید فهرستی از آدمها میسازید که به راهاندازی ِ فرآوردهیتان علاقهمند اند، نباید بگذارید که این فهرست سرد شود. اگر ماهها بگذرد و ایمیلی به آنها نفرستید، سپس ناگهان راهاندازی ِ فرآوردهیتان را خبر دهید، نرخ ِ کلیکرو ِ شما بسیار پایین خواهد بود. در فرآیند ِ ساخت ِ فرآوردهیتان با آنها در تماس باشید تا گرم نگاهشان دارید، وگرنه چه بهتر که حتّا نشانی ِ ایمیلی نگیرید تا زمانی که فقط یک ماه – یا کمتر – تا راهاندازیتان مانده باشد.
صفحهی ِ راهاندازیتان را به سایتهایی مانند ِ BETALI.ST و ERLIBIRD.COM بفرستید
کلّی آدم هستند که در جستوجوی ِ فرآوردههای ِ تازه اند. میتوانید صفحهی ِ راهاندازیتان را به betali.st و erlibird.com یا چنین جاهایی بفرستید. اگر صفحهی ِ راهاندازی ِ خوبی داشته باشید میتوانید به آسانی فهرست ِ ایمیلتان را بسیار رشد دهید.
اگر میخواهید صفحههای ِ فرود را خیلی زود بسازید میتوانید از سرویسی مانند ِ unbounce.com بهره ببرید، و اگر میخواهید صفحهی ِ راهاندازی بسازید میتوانید از سرویسی مانند ِ launchrock.com بهره ببرید.
متننویسی
اگر میخواهید آدمها کنش ِ معیّنی را انجام بدهند، و نپَرند، باید بدانید که واژههایی که به کار میبرید بااهمّیتتر از آن چیزی هستند که میپندارید. ما به اندازهای زمان و وسواس روی ِ کارهای ِ گرافیکی میگذاریم که گاهی متننویسی به حاشیه رانده میشود. اگر میخواهید کسی چیزی را بداند، یا چیزی را بفهمد، همان اندازه که گرافیک اهمّیت دارد، باید از واژهها هم بهره برید. این چند نکته را در بارهی ِ متننویسی به یاد داشته باشید:
سرخط باید گویای ِ ارزش ِ پیشنهادی ِ یکتای ِ شما باشد
فرآوردهیتان به چه دلیل یکتا است؟ شما چه کاری انجام میدهید که رقیبهایتان انجام نمیدهند یا نمیتوانند بدهند؟ اگر به آدمها نگویید که یکتا هستید، فرض ِ بازدیدگران این خواهد بود که نیستید.
زیر-سر باید روشنگر ِ ارزش ِ پیشنهادی ِ یکتای ِ شما باشد
زیر-سر همان متن ِ کوچکتری است که پایین ِ سرخطتان ارزش ِ یکتایتان را بیشتر به تصویر میکشد. این متن دلیلهایی به خواننده میدهد که بفهمد چرا سرخط درست است. از این متن برای ِ کمک به کنار گذاشتن ِ دو-دلیها یا روشن ساختن ِ سرخط بهره ببرید.
متننویسی ِ بلند برای ِ چیزهای ِ گرانبها خوب است
اگر چیزی میفروشید که ۵۰۰ دلار میارزد باید از متننویسی ِ بلند بهره ببرید. با این کار میتوانید آگاهی دهید، به دو-دلیها پاسخ دهید، و در کل آنها را به این باور برسانید که عضو ِ کنشمندی بشوند.
متننویسی ِ کوتاه برای ِ چیزهای ِ ارزان خوب است
اگر چیزی را میفروشید که ۲۰ دلار میارزد، متننویسی ِ بلند بیشتر دو-دلی به بار میآورد تا پاسخ. بیش از آن که به یاری ِ آدمها بیآید آنها را به سر-در-گمی میاندازد. برای ِ فرآوردههای ِ کمهزینه، متن ِ کوتاه و دقیق بهتر است.
خوانندهگان ِ ناهمسان به گونههای ِ ناهمسانی از واژهها واکنش نشان میدهند
فقط به کپیبرداری از سبک ِ متننویسی ِ دیگران نپردازید. واژههای ِ شما باید فراخور ِ خوانندهگانتان باشند. اگر با پزشکان حرف میزنید باید از عبارتهای ِ رشتهکارانه تخصّصی بهره بگیرید. ولی اگر با آدمهای ِ عادی حرف میزنید، نباید چنین باشد. اگر کودکان را هدف گرفته اید میتوانید از زبان ِ نوجوانان ِ کوچهبازار بهره بگیرید، ولی اگر هدفتان مادربزرگها باشند نباید چنین کاری انجام دهید.
از توسعهی ِ مشتری برای ِ آگاهی از متننویسی بهره ببرید
با پژوهش روی ِ خوانندهگانتان در محیطهای ِ بر-خط – تالارهای ِ گفتوگو، نظرسنجیها، و… – کمکم میفهمید که آنها هماکنون چه واژههایی را به کار میگیرند. اگر در متننویسیهایتان از واژههای ِ خودشان بهره بگیرید کنشمندیدن ِ آنها بسیار آسانتر خواهد شد.
گواهی ِ اجتماعی یک جور متننویسی است
بهرهگیری از گواهینامهها و گفتههای ِ خرسندانهی ِ مشتریان در فرآوردهیتان کار ِ عاقلانهای است چرا که رفتار ِ انسانها بر پایهی ِ ذهنیت ِ گلّهای است. اگر آدم ِ دیگری کاری را انجام دهد، پس من هم انجام میدهم. گواهی ِ اجتماعی یک جور متننویسی است که در کنشمندیدن ِ بازدیدگران به شما یاری میرساند.
ریزمتنها را نفراموشید
ریزمتنها نکتههای ِ کوتاه، کادرهای ِ متنی، یا متنهای ِ دیگری هستند که بازدیدگر با کمک ِ آنها درون ِ میانای ِ کاربری ِ واسط ِ کاربری ِ شما میچرخد. راهنماهای ِ کوچک، در جای ِ درست، میتوانند به کمک ِ کاربران بیآیند تا میانای ِ کاربریتان را خوب بگردند. بازدیدگرهای ِ سر-در-گم معمولاً آن چه را که شما میخواهید انجام نمیدهند.
برای ِ فراگیری ِ چیزهای ِ بیشتر در بارهی ِ متننویسی، سلسلهکتابهای ِ جوانا ویب در سایت ِ copyhackers.com را میسفارشم.
کنش-بانگ
ما پیش از این چند باری از این شگرد نام بردیم، ولی کنش-بانگها شایستهی ِ این هستند که بخشی ویژهی ِ خودشان داشته باشند. بهترین راه برای ِ واداشتن ِ کسی به انجام ِ آن چه میخواهید انجام دهد این است که کنش-بانگ ِ روشنی به او بدهید. هیچ جایی برای ِ شک و دو-دلی نگذارید که وابسته به حدس و گمان ِ آنها باشد. به آنها بگویید که دقیقاً کجا بِکلیکند و آن دکمه را آشکارا نمایان سازید. به آنها بگویید که با چه کسی تماس بگیرند و شماره تلفن را روشن و آشکار نشان دهید. برای ِ کنشمندیدن ِ بازدیدگران، به آشکارترین روشی که میتوانید به آنها بگویید که دوست دارید چه کاری را انجام دهند. همین پایین میتوانید نمونههایی از کنش-بانگها را ببینید:
سواریدن
وقتی آدمها به سایتتان میرسند مثل ِ این است که بدون ِ هیچ نقشهای وسط ِ شهر ِ نیویورک – یا بدتر از آن، تهران – بیافتند. وظیفهی ِ شما است که به آنها سمت و سو بدهید و آنها را به سوی ِ جاهایی برانید که دوست دارید بروند. یکی از بهترین راهها برای ِ راهنمایی ِ بازدیدگران سواریدن است. سواریدن میتواند به شکل ِ جهتهای ِ تصویریای باشد که در بالای ِ صفحه قرار میگیرند، یا سلسلهصفحههایی که بازدیدگران را از جایی به جای ِ دیگر میرانند. میتوانید به سواریدن مانند ِ یک جور راهنمای ِ تور ِ دیجیتال برای ِ فرآوردهیتان بنگرید. یک ویدئوی ِ توصیفی هم میتواند بخشی از راهبرد ِ سواریدنتان باشد.
توییتر یکی از بهترین تجربههای ِ سواریدن را دارد که خیلی در بارهی ِ آن حرف زده شده است چون آنها به دقّت کاربران را از ساخت ِ حساب تا بهکارگیری ِ حساب میراهنمایند، و همهی ِ این کارها از راه ِ سواریدن انجام میشوند. آنها میدانند که حسابی که دنبالگر ِ حساب ِ دیگری نباشد، سودی ندارد، بنابراین دنبالکردن ِ دیگران را بخشی از فرآیند ِ نامنویسی قرار میدهند. نمونهی ِ عالی ِ دیگر در سواریدن اینویژِن است. آنها بازشوهای ِ بزرگ و آشکاری در طول ِ فرآوردهی ِ خود به دست ِ کاربران میدهند تا راهنمای ِ آنان باشند و به آنها بگویند که چه چیزهایی را باید بدانند.
آدمها چندان بردبار نیستند و آن اندازه روی ِ فرآوردهیتان زمان نمیگذارند که سر در بیآورند که چهگونه از آن بهره بگیرند. اگر میخواهید بازدیدگران را کنشمند سازید و آنها را وادارید تا کنشهای ِ معیّنی را انجام دهند، باید تجربهی ِ سواریدن ِ خودتان را به دقّت بطرّاحید.
بازیوارش
چیزی در بازی هست که با مغز ِ انسان گره خورده است. ما عاشق ِ پیشرفت، گرفتن ِ پاداش، گرفتن ِ رتبه در فهرست ِ برترینها، به پایان رساندن ِ تکلیفها، بالا رفتن در مرحلهها، و تفریح هنگام ِ انجام ِ آنها هستیم. بازیوارش یا همان بازیواریدن هنگامی رخ میدهد که از ساز-و-کار ِ بازی در فرآوردهیتان بهره میگیرید، ساز-و-کاری که میتواند برای ِ کنشمندیدن ِ عضوها به کار برده شود. بازیوارش میتواند باعث ِ به پایان رساندن ِ کارها از سوی ِ کسانی شود که در حالت ِ معمول آنها را به پایان نمیرساندند. این جا چند نمونه از راههای ِ بازیوارش را میآوریم:
پیشرفت
این دیگر کاری معمول است که در فرآوردهها به کاربران گفته میشود که حساب ِ کاربریشان فقط چند درصد ِ معیّن کامل شده است. این موضوع ما را بر میانگیزد تا به ۱۰۰ درصد برسیم چرا که ما از به پایان نرساندن ِ چیزی بیزار ایم. فقط با افزودن ِ نوار ِ پیشرفت به همراه ِ درصد میتوانیم فرآوردهیمان را به شکل ِ بازی درآوریم.
جایزهها
ما همهگی هنوز هم در تیم ِ کوچک ِ فوتبالمان هستیم. نشانهای ِ پیروزی اهمّیت دارند، حتّا اگر بیمعنا باشند. اگر بتوانید در فرآوردهیتان جایزهای بدهید، پاداش ِ بازیواری برای ِ کاربران ساخته اید تا کارهای ِ معیّنی را انجام دهند. فقط باید فوراِسکویِر را به یاد آورید. این برنامک بازی ِ فوتبال ِ بزرگی برای ِ بزرگسالان است که شهردار-شدنها و مدالهای ِ زیادی به جای ِ آن مدالهای ِ ارزانقیمت دارد.
فهرست ِ برترینها
تنها با نمایش ِ رتبهی ِ هر کس به خود-اش میتوانید کاربران را به رقابت با هم برانگیزانید. اگر این امکان را به کسی بدهید که بفهمد در جایگاه ِ سوم ِ بالاترین دیدگاهگذاران قرار دارد به احتمال ِ زیاد کارهایی انجام میدهد تا جایگاه ِ دوم را به دست آورد. فهرست ِ برترینها میتواند آدمها را به کنش وادارد تا کارهای ِ معیّنی را انجام دهند.
راههای ِ بیشماری برای ِ بازیوارش ِ فرآوردهیتان هست ولی به شرطی که به فرآوردهیتان به عنوان ِ بازی بنگرید – حتّا اگر برنامکی از جنس ِ ک.به.ک B2B باشد.
راهبردهای ِ قیمتگذاری
کسی را به مرحلهی ِ خرید رساندن در واقع گونهی ِ یکتایی از کنشمندیدن است. روشهای ِ جاافتادهای در زمینهی ِ کنشمندیدن ِ کاربران برای ِ خرید وجود دارند. شاید همهی ِ آنها فراخور ِ وضعیت ِ شما نباشند، ولی برخی از آنها احتمالاً پاسخگو خواهند بود.
جداسازی ِ قیمتی ِ کامل
قیمتگذاری بخش ِ بااهمّیتی از کنشمندیدن ِ کاربران برای ِ خرید است. چیزی هست به نام ِ جداسازی ِ قیمتی ِ کامل که ساختاری قیمتی است که بر پایهی ِ توان ِ خرید ِ مصرفگر از آن پول میگیرد. ایکویِر این کار را به خوبی انجام میدهد؛ این شرکت ساختاری آفریده است که کمترین ردهی ِ قیمتی فقط دربرگیرندهی ِ یکپارچهسازیهای ِ پایه است، یعنی هر چیزی جز سِیلزفورس. آنها میدانند که اگر از سِیلزفورس بهره میگیرید پس میتوانید پول ِ لازم برای ِ طرح ِ گرانقیمت را هم بپردازید.
چند-ردهای
راهبرد ِ پُر-پسند ِ دیگر برای ِ کنشمندیدن ِ خرید، داشتن ِ سه ردهی ِ قیمتی است. فقط همین که گزینهی ِ گرانتری هم هست این حس را به شما میدهد که پولتان را هدر نمیدهید و دارید معاملهی ِ خوبی انجام میدهید. داشتن ِ ردهی ِ قیمتی ِ پایینتر هم این حس را به شما میدهد که آدم ِ ارزانی نیستید. گزینهها اعتماد ِ لازم برای ِ خرید را به کاربران میدهند.
نامگذاری ِ ردهی ِ پیشنهادی
اگر ردههای ِ قیمتیتان را چیزهای ِ گنگی مانند ِ طلایی، نقرهای، و برنزی نام بگذارید، کمک ِ چندانی به آدمها نمیشود تا بفهمند که کدام رده برای ِ آنها خوب است. با نامگذاری ِ ردهها با عنوانهایی مانند ِ «پایه»، «حرفهای»، یا «تیم»، این یقین را به کاربران بدهید که ردهی ِ درستی را میبرگزینند.
آزمایش ِ رایگان
کاربران نگران اند که اشتباه ِ برگشتناپذیری با پولشان انجام دهند. اگر ضمانت ِ بازگشت ِ پول، یا یک جور دورهی ِ آزمایشی ِ رایگان، را به آنها بدهید، در واقع ریسک ِ این کار را از دوش ِ آنها میبردارید و روی ِ دوش ِ خودتان میگذارید.
کد ِ تخفیف
یکی از نیرومندترین نیروها برای ِ واداشتن ِ کسی به خرید کد ِ تخفیف است. ولی ترفندی هست که کدهای ِ تخفیف را کارآتر هم میسازد. اگر بازهی ِ زمانی روی ِ تخفیف قرار دهید به آدمها فشار میآورید که تصمیم بگیرند. سایت ِ یودِمی نمونهای عالی از این جنس شگرد ِ کنشمندیدن است. آنها همواره ایمیلهایی را میفرستند که دارای ِ کد ِ تخفیفهایی هستند که فقط زمان ِ محدودی اعتبار دارند.
همبندی
راه ِ دیگر برای ِ واداشتن ِ کاربران به خرید، همبندی ِ فرآوردهیتان با فرآوردههای ِ دیگر است. اگر بتوانید پیرامون ِ کاربران را لبریز از ارزش سازید و چند فرآوردهی ِ دیگر را نیز همراه با فرآوردهی ِ اصلی بدهید، آنها گرایش ِ بیشتری خواهند داشت تا تصمیم به خرید بگیرند. هکر-باندِل نمونهی ِ خوبی از خدمتی است که از این شگرد ِ کنشمندیدن بهره میبرد.
خلاصه
- فقط رساندن ِ بازدیدگران به فرآوردهیتان بس نیست. باید آنها را به کنش هم وادارید.
- کنشمندیدن هنگامی رخ میدهد که کاربر همان کاری را انجام میدهد که شما از پیش تصمیم گرفته اید و به گمانتان برای ِ موفّقیت ِ فرآوردهیتان لازم است.
- برای ِ هر بخش از فرآوردهیتان فقط باید یک هدف ِ کنشمندیدن داشته باشید.
- هدفهای ِ کنشمندیدن بسته به فرآوردهیتان فرق خواهند داشت.
- ما ۶ شگرد ِ کنشمندیدن را بررسیدیم:
- صفحهی ِ فرود
- متننویسی
- کنش-بانگ
- سواریدن
- بازیواریدن
- راهبردهای ِ قیمتگذاری